بهترین مواد و بافت‌ها برای لباس کودک با کیفیت

بهترین مواد و بافت‌ها برای لباس کودک با کیفیت

پیدا کردن مواد و بافت‌ها یی که برای لباس کودک مناسب باشد یکی از سخت‌ترین مراحل خرید برای مادران است. مهمترین نکته هنگام انتخاب پارچه برای دوخت لباس کودکان این است که پارچه‌ زمخت و تحریک کننده پوست کودک نباشد.

همان طور که می‌دانید پوست کودکان و نوزادان، از حساسیت بسیار بالایی برخوردار بوده و با کوچکترین علائم آلرژی‌زا دچار برخی از حساسیت‌های پوستی و انواع آلرژی‌ها، خواهند شد. لذا توجه به برخی از فاکتورهای مهم در انتخاب محصولات مرتبط با پوست کودکان و نوزادان، بسیار حائز اهمیت خواهد بود. یکی از محصولاتی که در ارتباط مستقیم با پوست بدن کودکان می‌باشد، انواع لباس و پوشاک کودکان و نوزادان است.

پیشنهاد محصول:

لباس خانگی پسرانه

لباس خانگی دخترانه

بهترین جنس لباس برای کودک چیست؟

پارچه پنبه ای

پنبه در یک محیط طبیعی و بدون مواد شیمیایی رشد کرده و آماده می شود. با در نظر گرفتن به این مورد که کودکان بیشتر از بزرگتر ها در معرض آسیب های پوستی مانند اگزما هستند باید در دوخت لباسشان دقت بیشتری شود. پارچه پنبه ای باعث تنفس پوست شده و حساسیت آن را نیز کاهش می دهد. کودکان نیاز دارند هر روز لباسشان تعویض شود به همین علت پارچه ی پنبه ای گزینه مناسبی برای انان محسوب می شود. زیرا بعد از شستشو به سرعت خشک شده و دوباره می شود از آن استفاده کنید.

پارچه نخی

پارچه نخی پارچه ای سبک با تار و پود زیاد بوده که یکی از بهترین مواد و بافت‌ها برای لباس کودک محسوب می شود. این پارچه برای لباس تابستانه کودک گزینه مناسبی است زیرا هم از رطوبت و تعریق بدن جلوگیری می کند و هم پس از شستشو به سرعت خشک می شود اما ایرادی که پارچه های نخی دارند این است که هم آبرفت زیادش است پس توصیه می شود سایز لباس نخی که برای کودک خود تهیه کردید بزرگتر باشد و یا اگر پارچه نخی خریده اید قبل از دوختن لباس آن را حتمن آب بکشید. توصیه می شود برای شستن لباس های نخی از آب خنک و مایع یا پودر مخصوص لباس بچه استفاده کنید.

بهترین جنس لباس برای کودک چیست؟

پارچه های متشکل از پلی استر و نخ

برخی از پارچه های لباس کودک متشکل از چند نوع الیاف هستند و این مورد می تواند دلایل مختلفی مانند جلوگیری از چروک پارچه و راحت اتو شدن آن، دوام بیشتر پارچه یا لباس، سهولت در شستشو و مقرون به صرف بودن نسبت به پارچه های دیگر داشته باشد. پلی استر جزء الیاف مصنوعی است.

دورس

این پارچه در دسته پارچه های تریکویی قرار دارد که یکی از پارچه های مناسب فصل سرد می باشد . از پارچه دورس در سوییشرت، شلوار و گرم کن های ورزشی استفاده می شود.

رایج ترین پارچه های دورس :دورس پنبه لاکرا، دورس ملانژ، دورس گلکسی و دورس سه نخ ملانژ لاکرا است. که در لباس های بچگانه پاییزی و زمستانی استفاده می شود. ویژگی های پارچه دورس کیفیت و دوام بالای آن می باشد که با گذشت زمان شکل و فرم اصلی خود را حفظ می کند.

چیت

یکی از پارچه های نخی چیت است که تراکم متفاوتی دارد. برخی از انواع آن ضخیم بوده و بعضی دیگر نازک بوده که هر کدام کاربرد خاصی دارند. از جنس نازک آن برای برخی لباس های کودک مانند قنداق، آروغ گیر، پوشک پارچه ای و … استفاده می شود. از این چنس پارچه برای آستر لباس کودکان و هم چنین دوخت پتو های مخصوص آن ها استفاده می شود.

پارچه پشمی یا تدی

پارچه ی پشمی از الیاف پلی استر است که گاهی اوقات در تولید آن از الیافی مانند ابریشم و کنف نیز استفاده می شود و به دلیل بافت گرمی که این پارچه دارد به عنوان پتو هم استفاده می شود. و هم چنین پارچه پشمی یا تدی یکی از بهترین گزینه ها برای دوخت لباس کودک است.

پارچه ملانژ

در تولید لباس های راحتی منزل از پارچه ملانژ استفاده می شود که از نخ و مواد تولید شده این پارچه معمولا با رنگ طوسی و خطوط تیره و روشن دیده می شود.

پارچه کشمیر

پارچه کشمیر معمولا دارای طرح چهارخانه بوده است و یکی از بهترین پارچه های لباس کودک برای مهمانی می باشد. این پارچه حالت کشسانی ندارد وضروری است که کمی بزرگتر از سایز کودک خریداری شود.

ساتن و حریر

ساتن و حریر بیشتر برای دوخت پیراهن مجلسی دخترانه استفاده می شود که ظاهری زیبا دارد و همین طور رنگ های متنوع که برای مهمانی بیشتر استفاده می شود .این پارچه به مراقبت زیادی نیاز دارد پس برای روزمره انتخاب مناسبی نمی باشد.

پارچه بافتنی

پارچه بافتنی به دلیل نرمی و قابل تنفس بودن خود محبوبیت زیادی دارد زیرا نوع بافت آن موجب می شود تا حرکات بدن و بازی کودک راحت تر باشد. که برای دوخت سوییشرت، هودی های بچگانه و … مورد استفاده قرار می گیرد.

پارچه ساتن

پارچه ساتن ظاهری شیک دارد که، لطیف و بادوام بوده و برای لباس مهمانی فرزندتان بهترین گزینه است ساتن دمای بدن بچه را حفظ کرده و چروک نمی شود.

پارچه حوله ای

پارچه ی حوله ای لطافت و سبکی زیادی دارد و برای دوخت لباس کودک مناسب می باشد. از مواد طبیعی برای تهیه پارچه حوله ای استفاده می شود. از این پارچه برای دوخت لباس کودک در فصل های زمستان و پاییز استفاده می شود.

پارچه مخمل

به علت لطافتی که این پارچه دارد برای دوخت لباس گرم هم در خانه و هم بیرون از خانه استفاده می شود. پارچه مخمل ممکن است مانند پارچه های دیگر دارای مواد ترکیبی و مضر برای سلامت کودک شما باشد پس در زمان خرید از طبیعی بودن الیاف آن مطمئن شوید.

کتان

پارچه کتان نیز مانند پارچه پنبه است که تنها فرق ان این است که سطح صاف و درخشنده تری نسبت به پنبه داشته و زودتر تمیز می شود. این پارچه مانند پارچه پنبه ای آب را جذب می کند اما زودتر خشک می شود.

بامبو (Bamboo rayon)

مواد تشکیل دهنده بامبو یک فیبر ریون فوق العاده نرم و با دوام است که ساخته شده از سلولز مشتق شده از گیاهان بامبو است. و نکته مهم این است که این ماده به صورت ارگانیک ساخته شده و که خاصیت غیر آلرژی‌زا دارد که باعث می‌شود والدینی که آگاه به محیط زیست هستند این پارچه را نسبت به سایر پارچه ها انتخاب کنند .یکی از مزیت های این پارچه این است که برای پوست‌های حساس گزینه ی مناسبی است که متناسب با دمای هوا تنظیم می شود .

سخن آخر

در نهایت، انتخاب بهترین مواد و بافت‌ها برای لباس کودک از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا کودکان پوست حساسی دارند و نیاز به لمسه‌های نرم و آسوده دارند. از موادی مانند پنبه طبیعی، پنبه آلی، و لطافت نخ‌های بامبو برای لباس‌های کودک استفاده کنید، که علاوه بر راحتی، ایمنی و سلامتی آن‌ها را تضمین می‌کند. به دنبال لباس‌هایی با بافت‌های مرطوبیت‌پذیر و هوادهی باشید تا از احساس ناخوشایند در بدن کودک جلوگیری شود. با این توجه، انتخاب مواد و بافت‌های با کیفیت بالا برای لباس کودکان، سلامت و راحتی آن‌ها را در طول روز تضمین می‌کند.

جهت مشاهده محصولات فروشگاه من و تو به وبسایت این فروشگاه مراجعه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *