راهنمای خرید ست لباس کودک: نکات و معیارهای مهم

راهنمای خرید ست لباس کودک: نکات و معیارهای مهم

یکی از اصلی‌ترین دغدغه های پدران و مادران زمانی که به مراسمی دعوت می شوند، نحوه پوشیدن و ست کردن لباس کودک است. این موضوع باعث نگرانی و استرس آن ها می شود و با توجه به زمان کمی که دارند نمی توانند اصول خرید ست لباس کودک را رعایت کنند.

بعضی از والدین به ست کردن لباس کودک خود چندان توجهی ندارند و بر این باور هستند که اگر لباسی گران قیمت تهیه کنند باعث شیک پوشی فرزندشان می شود که این باور اشتباه است و با توجه به بودجه های که دارید می توانید یک استایل شیک و به روزی را برای کودک خود ایجاد کنید برای این کار فقط کافی است که اصول ست کردن را بلد باشید.

در ابتدا شما باید به نوع استایلی که فرزند شما به ان علاقه مند است توجه کنید. برای ست کردن لباس کودک بهتر است از سبکی که فرزندتان به آن علاقه دارد استفاده کنید.

برای خریدن لباس سلیقه کودک را هم در نظر گرفته لباسی را برایش انتخاب کنید که مناسب سن او باشد. سلیقه کودکان با توجه به سن تغییرکرده و ممکن است سلیقه کودکتان با سلیقه شما تفاوت بسیاری داشته باشد پس بهتر است که برای ست کردن لباس کودک از سلیقه خودش هم کمک بگیرید .

از جمله اشتباهاتی که مادر و پدرها انجام می دهند این است که برای  لباس کودک خود از لباس های طرح‎دار استفاده می کنند و سر تا پای فرزند خود را با لباس های طرحدار و شلوغ می پوشانند.

 

جهت مشاهده محصولات کودک من و تو کلیک کنید

نکات و معیارهای مهم ست لباس کودک

انتخاب لباس بچه گانه مطابق با استایل:

شما باید سبک و استایل کودکتان را دانسته و سپس به دنبال لباس ست مطابق با سلیقه کودک خود باشید.

مثلا شما نمیتوانید شلوار اسپرت را به همراه کت برای کودکتان انتخاب کنید و به دنبال ست کردن باشید. سبکی که انتخاب می کنید باید کاملا ست هم باشند.

پس در قدم اول باید سبکی که کودکتان به آن علاقه دارد را پیدا کنید و به سراغ لباس های ست در آن سبک باشید اگر کودک شما به پوشش های اسپرت و یا کلاسیک علاقه دارد، به دنبال این ست ها باشید.

انتخاب لباس متناسب با سن کودک:

شاید شما به عنوان والدین سبکی را دوست داشته باشید که سلیقه کودک شما نباشد.پس ضروری است که به سن کودک توجه کنید و لباسی را انتخاب کنید که متناسب با سن کودکتان باشد.

انتخاب لباس متناسب با سن کودک

 

پیشنهاد محصول: لباس مجلسی دخترانه

به فرم اندام کودک توجه کنید:

فرم اندام هر کودکی متفاوت می باشد. کودک شما ممکن است کمی چاق، لاغر، توپر و… به نظر برسد. برای اینکه از ست کردن لباس فرزندتان لذت ببرید، باید در ابتدا فرم بدنش را بشناسید. آیا کودکتان قد بلند است یا کوتاه قد؟ صورت کشیده دارد یا گرد؟ رنگ پوست روشن دارد یا تیره؟ اگر می خواهید کودک شما استایل شیک و جذابی داشته باشد.

برای اینکه همیشه شیک پوش باشد، باید از لباس هایی استفاده کند که ایراد در شما را کمتر نشان بدهد.زیرا هر کسی ممکن است ایرادی در خود ببیند.

انتخاب لباس براساس رنگ:

بسیاری از افراد وقتی صحبت از ست کردن لباس می شود، فکر می کنند که باید رنگ های لباس با شلوار، کیف، کفش و… یکی باشند. این نیز یکی از راه های ست کردن لباس به حساب می اید.

توجه به جنس پارچه:

یکی از نکات بسیار اساسی در مورد اینکه چگونه لباس کودک را ست کنیم، انتخاب جنس پارچه ی لباس است. وقتی به انتخاب پارچه توجه می کنید، لباس های کودکان به طرز فوق العادهای با یکدیگر و با محیط هماهنگ خواهند شد. مثلاً، درصورتی که قصد دارید یک لباس پاییزی برای کودک خود ست کنید، می توانید برای بخش بالایی از لباس، بلوز بافت انتخاب کنید. این دقت نیز باید در تیشرت پسرانه و دخترانه نیز باشد.

برای قسمت پایینی نیز، می توانید شلوار یا ساپورت بافت یا حتی پارچه های متفاوت در نظر بگیرید. این انتخاب یک استایل مناسب برای کودک شما فراهم می آورد. در مقابل، ست بلوز بافت برای بخش بالا و همزمان انتخاب شلوار زمستانی یا ساپورت چرمی برای بخش پایینی، میتواند منجر به تداخل و ناهماهنگی در استایل لباس بچگانه شود.همچنین، در فصل های مختلف، تطابق جنس پارچه با محیط و نیازهای فصلی اهمیت زیادی دارد.

 

نکات و معیارهای مهم ست لباس کودک

دقت در استایل و فرم بدن کودک:

با توجه به اینکه هر کودک دارای فرم و ساختار بدنی منحصر به فردی است، نمی توان یک لباس را برای دو کودک به یک شکل ست کرد. برای دستیابی به استایل بهینه، باید از ابتدا به ویژگی های اندام کودک توجه کرده و سپس لباس مناسب را انتخاب کنید.

با توجه به اکسسوری ها لباس کودک را ست کنیم:

در تهیه اکسسوری ها بچه گانه، توجه به جنسیت آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است. برای پسران، انواع مختلفی مانند پاپیون، کمربند و ساقبند مورداستفاده قرار میگیرند. این تکمیل کننده ها به طور خاص برای ایجاد استایل پسرانه و جذابیت در لباس های آن ها طراحی می شوند. از سوی دیگر، برای دختران انواع گل سر، چکمه، دستبند و جواهرات کوچک همراه با بلوز شلوار دخترانه کاربرد دارند. همچنین، برخی از آن ها مانند ساعت، کلاه و عینک آفتابی، مشترک بین دو جنس هستند.

نقش اساسی اکسسوری ها در ایجاد استایل شیک و ست کردن آن با لباس، بسیار مهم است و در دنیای مد و فشن جایگاه ویژه ای دارد. این امر نشان دهنده ذوق و سلیقه والدین در تکمیل استایل لباس کودکان است. بااینحال، باید به خاطر داشت که انتخاب اکسسوری های مناسب با نوع لباس و سن کودک بسیار حائز اهمیت است. البته یک سری لباس ها مانند لباس مرد عنکبوتی بچه گانه کاملا متفاوت هستند.

اصول ست کردن لباس کودک با توجه به شرایط آب و هوا:

برای ست کردن لباس کودک باید به شرایط آب و هوایی هم توجه کرد. مثلا در فصل گرم سال نباید از لباس تیره استفاده شود به این علت که نور خورشید را به خود جذب کرده و باعث می شود کودک احساس گرمای بیشتری کند.

اصول ست کردن لباس کودک با شناخت جزئیات:

شناخت جزئیات تاثیر زیادی در ست کردن لباس بچه ها دارد، مثلا درست کردن لباس کودک باید به کمربند، دکمه های لباس، نوع یقه دقت شود تا بین لباس ها هماهنگی ایجاد شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *