راهنمای خرید سارافون و مانتو زنانه

راهنمای خرید سارافون و مانتو زنانه

سارافون و مانتو زنانه جزء مهمترین پوشش ها برای خانم های ایرانی به حساب می آیند و انتخاب درست آن تاثیر چشمگیری در تیپ آنها دارد در واقع سلیقه شما را نشان می دهد. یکی از پرطرفدارترین لباس ها برای خانم ها و دختران جوان برای مهمانی ها، عید نوروز و حتی بیرون سارافون می باشد. که دارای تنوع مدل با رنگ های زیبا می باشد . مثل مدل سارافون مجلسی، بلند، کوتاه، مدل سارافون خانگی، کت سارافون؛ جلوبسته، جلو باز، سارافون دو تیکه، مانتویی وغیره …

انواع مانتوهای موجود در بازار

  • ساده
  • اسپرت
  • مجلسی
  • یونیفرم اداری
  • بهاره، تابستانی و پاییزه و زمستانی
  • دانشجویی

راهنمای انتخاب مدل مانتو زنانه

مانتوهایی که کاربری روزانه داشته باشند که به عبارت ساده تر می توان گفت به طور مکرر از آن ها استفاده می شود و تن خور مناسبی داشته باشد، و همین طوردست و پاگیر نبوده و در پایان از لحاظ رنگ هم مناسب باشد تا بتوانید همه جا از آن استفاده کنید. علاوه بر این موارد، نکات دیگری هم در انتخاب مدل مانتو وجود دارد که به قد و اندامی که شما دارید بستگی دارد و به شما کمک می کند تا بتوانید ظاهر مناسب و شیکی داشته باشید.

نکاتی که برای خرید مانتو زنانه باید به ان توجه ویژه ای کرد:

  • انتخاب مانتو زنانه با توجه به فرم اندام و قد

اولین نکته توجه کردن به فرم اندام و قد شماست . به طورمثال اگر که شما قد بلندی دارید , نباید از مانتوهای بلند و یا خیلی کوتاه یا مانتو و شلوار یک رنگ استفاده کنید . به این علت که این نوع مانتوها قد شما رو بلندتر و کشیده تر نشان می دهند . اگر که قد کوتاهی دارید , مانتوی کوتاه انتخاب مناسبی برای شما نمی باشد چون که قد شما رو کوتاه تر نشان می دهد. و اگر که  فرم بدن شما جوری است  که بالاتنه چاقی دارید , باید مانتویی را انتخاب کنید که تنگ و یا خیلی گشاد نباشد و اگر که لاغرهستید , پوشیدن مانتوهای خیلی تنگ شما رو لاغرتر نشان می دهد که نکته ی بسیار مهمی است که باید در نظر گرفته شود.

  • انتخاب مانتو با توجه به رنگ پوست

رنگ مانتو را باید متناسب با رنگ پوست انتخاب کرده به طور مثال اگر که پوست روشنی دارید , بهتر است از رنگ هایی استفاده شود که با رنگ پوست شما در تضاد باشد و اگر که پوست تیره ای دارید , مانتوهایی با رنگ های تیره و گرم را انتخاب مناسبی برای شما نمی باشد .

  • انتخاب مانتو با توجه به جنس پارچه

یکی از نکات مهم دیگر برای خرید مانتو , جنس پارچه ی مانتو می باشد. باید در نظر داشته باشید , مانتویی که خریداری می کنید را قرار است که کجا بپوشید و با توجه به این مورد خریدتان را انجام بدهید.

  • انتخاب رنگ مانتو

باید در نظر بگیرید که از مانتو در چه فصلی استفاده می شود در فصل هایی مثل بهارو تابستان مانتوهایی با رنگ روشن گزینه ی مناسبی است و برای فصل زمستان مانتوهایی که پارچه ی ضخیم و رنگ تیره دارند مناسب می باشند.

  • انتخاب مانتو با توجه به سن

یکی دیگر از نکته های شیک پوشی و انتخاب مانتو مناسب , توجه کردن به سن است . مثلا اگر که شما در سنین جوانی و یا نوجوانی هستید مانتوهای جلو باز , مانتوهای کوتاه  و یا اسپرت و رنگ روشن برای شما مناسب تر است . ولی اگر میانسال هستید, مانتوهای بلند , ساده و خانومانه برای شما بهترین گزینه می باشد.

راهنمای انتخاب مدل مانتو زنانه

نکات مهم انتخاب سارافون

  • سبک و جنس

سارافون ها از جنس های مختلفی همانند پنبه، پلی استر، نخ و… می باشند. برای خرید سارافون زنانه، بهتر است که به جنس آن توجه کنید و مطمئن شوید که جنس آن با توجه به فصلی که می خواهید آن را بپوشید، مناسب باشد.

  • سایز و اندازه

نکته ی مهم در خریدن سارافون زنانه، سایز و اندازه آن است. ضروری است که سایز خود را با دقت اندازه گیری کرده و با سایزبندی محصول مورد نظر خودتان مطابقت دهید.

  • رنگ و طرح

با توجه به سلیقه خودتان، می توانید انتخاب کنید که آیا سارافون رنگارنگ با طرح های جذاب ویا سارافون ساده و با رنگ های ملایم تر را می پسندید.

 

پیشنهاد محصول: سارافون چهارخونه

تفاوت سارافون با شومیز و تونیک

اصلی ترین تفاوتی که بین سارافون، شومیز و تونیک است تفاوت در طراحی و اندازه آن ها می باشد. در حالی که سارافون ها به طور معمول طراحی بلند و کمربندی دارند و از پایین آغاز شده و تا قسمتی از پایین پا می رسند، و شومیز ها از قسمت بالایی تا قسمت پایینی بلند نیستند و به صورت یک پیراهن طراحی شده اند. تونیک ها هم به صورت یک پیراهن بلند طراحی شده که از قسمت پایین کمی تنگ تر هستند .

مانتو های مناسب خانم ها با قد بلند

برای خانم های قد بلند مانتو های رنگی متفاوت با شلوارتان، گزینه خوبی است زیرا باعث می شود که قد شما به چند قسمت مختلف تقسیم شود و در نتیجه کوتاه تر و متناسب تر به نظر برسید. پس به خاطر داشته باشید هرگز مانتو و شلوار یک رنگ نپوشید و سعی کنید مانتو و شلوار و حتی کفشتان در چند رنگ متفاوت و در یک هارمونی انتخاب شود.

مانتوهایی که خیلی کوتاه هستند پاها شما را بلندتر از آنچه که هست نشان می دهد به همین علت چنین مدل هایی مناسب شما نمی باشد.

مانتوهای زنانه کمردار تنگ شما را خوش اندام و زیبا نشان می دهد .مانتویی که به انحناها و برجستگی های بدن تاکید بیشتری داشته باشد ، توجه دیگران را از قد بلند شما دور می کند و اندام شما را متناسب تر نشان می دهد.

مانتو های مناسب خانم ها با قد بلند

مانتو زنانه مناسب برای خانم های ریز اندام و کوتاه قد

مانتوهای ساده ای که تنگ و قالب تن باشند را، انتخاب کنید. مانتوهایی با دامن های خیلی گشاد و کلوش برای شما انتخاب مناسبی نمی باشد. مانتو، بارانی یا پالتویی را انتخاب کنید که کاملا سایز و اندازه ی شما باشد.

اگر در انتخاب سایز خود دقت لازم را نداشته باشید، مجبور خواهید شد که شانه های بزرگ و آستین های بلند مانتو را به خیاط سپرده تا آن را برای شما درست کند. مانتوهای خیلی بلند باعث کوتاهتر دیده شدن شما می شود. یک مدل کوتاه تا روی زانو برای شما مناسب است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به سایت کودک من و تو مراجعه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *